Thursday, 17 March 2011

cerita tentang mereka

katanya mesti ada suasana yang mengembirakan..dan pergi dengan hati yang tenang..cukup 1/2 perkataan sayang..hati kau akan tenang...tapi pernah jugak orang bilang perkataan tu juga membuatkan kau jatuh sakit seketika!!ada juga membuat kan kau bahagia dan ketawa sehingga tiada siapa dibumi yang nyata,kau kata juga tiada siapa boleh halang siapa untuk hidup sebagai manusia bahagia..aku dan mereka percaya kata-kata kau yang cukup mendalam..

*urut-urut kepala

.kata sebilangan manusia dimuka bumi tiada siapa yang boleh buatkan kita terseksa dan tertekan kalau adanya kekuatan di sekeliling kita..baiklah sekali lagi aku dan mereka percaya kata kau..okey mari kita lihat dialog apa lagi yang kau ingin beri...percaya atau tidak masih wujud segelintir manusia yang tidak berhati perut???bila diberi kasih sayang dengan berbakul-bakul kau hilang entah kemana??bila isi hati aku mula keluar kan kata-kata rindu separuh mati pada kau..kau bilang maaf lah aku sibuk dengan kerja?asgmnt?problem?..meh sini aku sepuk kepala kau berulang kali mungkin kau akan sedar aku sayang dan rindu pada kau..penipuan kau semakin sebati dalam hidup kau ye sayang??tak payah nak membohong sangat lah??tak kan seminit pun tak ada masa untuk text aku??tak kan 10 minit pun tak ada msa nak call aku??tak kan sejam pun tak ada masa nak jumpa aku..?baiklah kita tolak pasal jumpa..yang dua tu mana kau campakkan??

*minum air jap tekak kering

cukup lah!!JANGAN SAMPAI AKU PANGGIL KAU SI LAHANAT!!!aku menyampah!meluat!nak muntah jelanak bila kau mula start berdrama..tolong lah atau mungkin aku kena speaking sikit..please lah!!bagi thu jelah yang kau memang dah tak ada perasaaan sayang pada aku..aku boleh terima..(tipu lah mana ada manusia yang boleh terima kalau sayang dah mengunung-gunung)aku mungkin akan paham kalau kau mula buka mulut apa sebernanya yang kau mahu pada aku..mungkin juga aku perlu bagi kau pilihan a,b,c atau d untuk kau buat keputusan??rasa nya tak perlu sebab kau pun dah besar bagak..otak kau pun dah pantas untuk berpikir mana baik??mana buruk??mana satu sial??mana satu cilaka??sakit hati aku..bila mulut kau yang bau taik gg tu mula mengeluar kan suara..(lihat dan baca dialog ni)

perbualan di telefon black bery

si lahanat:hurmm..(menyakitkan hatikan megeluh je..rasa nak sepak laju-laju!)

si pencinta:sebernanya apa yang awak nak cakap nie??(mata berair gila)

si lahanat:saya nak putus dengan awak(muka bangga gila bajet hensem)

si pencinta:tapi kenapa??apa yang saya buat kat awak sampai awak nak minta putus??salah apa saya awak??tak cukup ke sayang yg saya bg dkt awak??(menangis teresak-esak)

si lahanat:cukup memang cukup..tapi awak tak cukup sempurna bagi saya..hati saya dah ada pada orang lain..dia cukup sempurna bagi saya..saya syg dia sgt2..maaf lah awak.(muka seronok gila dengar ada orang menangis sebab dia)

si pencinta:tak apalah awak mungkin kita tak ada jodoh..harap awak bahagia..apa pun awak buat kat saya tak pernah pun saya membnci awak..sekali pun tak pernah..sayang awak..okey lah saya nak tidur..assalamualaikum(menangis dan termenung)

si lahanat:wallaikummusalam(siyes tak ada belas kasihan)

bila ada orang yang kita sayang buat kita macam ni??rasa macam nak bunuh diri..sebab tu lah allah s.w.t mengurniakan kita seorang sahabat yang baik..ada dengan kita semasa susah dan senang..beri kita ketenangan..beri kita semangat..beri kita nasihat.segalanya..kadangnya aku terpikir kenapa bila kita susah sahabat mesti datang menghulur kan tangan untuk kita bangkit semula??kenapa masa kita senang jauh-jauh je dia..kadang nya juga ada yang beritahu aku..masih ada sahabat yg akan menangis demi kita..masih ada sahabat yang sanggup berkorban demi kita..baiklah part ni yang paling aku setuju..setuju 100%.

.sambung kepada cerita tentang mereka..cerita ni adalah benar..benar sebenarnya..cerita ini wujud dikalangan setiap manusia dimuka bumi..cerita ini juga diberi oleh seorang chatterz di dearhaniey..cerita ini juga berlaku pada hidup nya..

kata nya kini dia sudah ada semangat kembali..ini disebabkan oleh seorang sahabat yang selalu berada disisinya..sahabat tu juga chatterz didalam family dearhaniey..kata nya tolong sampai kan.. sayang nya dia pada sahabat nya sampai dia mati..dan terima kasih juga pada sahabat nye sebab menjadi kekuatan nya selama ni..

*senyum kelat

stop sebentar soal sahabat.weyh cha!!hang tak nak bagi nama ka??mana nak thu..mana satu ex hang??mana satu member hang??.katanya tak payah lah miars nama-nama ni..mungkin dia akan tahu sendiri..aku harap dia baca blog ni..aku harap juga dia sehat itu pada ex lahanat aku.

.ini pada sahabat aku..kau tulis kan yang aku akan jadi sahabat dia walau apa pun yang berlaku..thankz juga sebab tubuh kan blog ni..dapat gak aku luahkan perasaan..okey itu kata-kata mereka..dan aku beri tajuk pada cerita ini>>CERITA TENTANG MEREKA



1 comment: