Thursday, 17 March 2011

ISLAM VS SAINS

engt zman dlu2.. mse kcik dlu la kan..bpak aq pena ckap...lpas mkan..JILAT JARI..ble aq tanye knape? papa ckp..SUNNAH NABI..nabi ckp jilatla jari lpas mkn...so..aq p0wn buat la..terikot-ikot smpai skunk..

cehhh...ble blaja kolej skunk..bebudak tanak klah..mkn nk style omputeh je weyh..mkn pkai sudu dgn garpu..
then,ade yg siap perli2 ckp aq cm KAMPONG nk jilat2 jari bgai..

okyh..aq PANAS da..nyh yg nk msok FIZIK,KIMIA BIOLOGY nyh..
masok gear 1-aq blas blek..'kau tau tak ini SUNNAH NABI...kalau ikot sains p0wn..enzim kat celah2 jari ni..10 kali lbih bnyk dri air liur..ENZIM ni tolong kita hadam mknan lbih cepat...kau heboh pkai sudu garpu bgai..mmg tak hadam la mknan dlm bdan..ptotla berak pown ta lawas.! *sigh

*dlm hati aq..haa...amek kau..terdiam kne shoot!


ini pulak LECTURER aq ckp..dlm SUNNAH NABI pown ckp mkn kne btol...darat dgn laut tabule mkn sme dalam 1 mase..KENAPE?? sbb snang dpat penyakit..contoh nye la kan..

IKAN+AYAM=tabule sme skly..kennod2..

dalam SAINS,ayam mengandungi ion+ dan ikan mengandungi ion-...so kalau mkn ayam dgn ikan skly, tindak balas biokimia bule rosak kan organ dlaman kita..tak silap aq..bole rosakkan USUS..
repeat..USUS weyh..
psstt..kalau yg tak tau pasal ion+ dgn ion-..pegi crik MR.GOOGLE okyh..:-)


haa!! lagi 1, aq nk share..kalau kamu orang..kamu orang nk DIET kan..tolong la amalkan DIET yg btol..
SUNNAH NABI cakap..BERHENTI SEBELUM KNYANG..nyh tak,,kau da sendawa 5 7 kali p0wn, kau sumbat gak la spicy chicken mcdeluxe dlm mulot..alasan..JANGAN MEMBAZIR..tengkorak kau la..
kalau kita-kita  ikot SUNNAH NABI..takde la berlemak sne cniee..kan3?? ^_^
ikot SAINS,bdan kita perlukan ENERGY...so mkn kne la BERJADUAL kan..berjadual tak bermaksud..skly mkn kau amek bnyk gyler..engt weyh..MAKAN UNTUK HIDUP..bukan HIDUP UNTUK MAKAN..

additional information>>>>>>JANGAN diet mengejut ye KAWAN-KAWAN..diet mengejut nyh macam 1 hari t0o korang tanak mkn nasik..korng mkn buahhh je..tak p0wn, roti je..ini sememang nye BANGANG okyh..sebab bile korang diet mngejut,metabolisma badan korng rendah..water volume menurun..so, mkan ikot mase..tp kurangkan mknan t0o..which is,kurangkan nsik..bnyak kn Laok...ckop la kalau ade sayur dan ikan..or sayur dan ayam..


haa..kalau bce dri fes..kita bule tau kan,NABI yang bg SUNNAH bru ahli2 SAINS buat research tau bnde2 nyh sume..so..ISLAM menang!



hugs and kiss..XOXO..

1 comment:

  1. pandai gler hell_fluby nie...yang tang chicken mcdeluxe tu macam kau perli aku je cilaka!!untung lah ada kakak yang kuat memerli nie kan??(senyum kelat)

    ReplyDelete